Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Biblioteka UŚ wysoko oceniona w badaniu poziomu jakości obsługi

14.11.2019 - 19:35 aktualizacja 15.11.2019 - 09:58
Redakcja: AJS

W czasopiśmie „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis” został opublikowany artykuł Marcina Karwowskiego pt. „Secret client – nieszablonowe badanie poziomu jakości obsługi”. Publikacja, w której wykorzystano wcześniej niepublikowane fragmenty dysertacji doktorskiej autora, została przygotowana w oparciu o audyt przeprowadzony metodą „tajemniczego klienta” (secret client). Badaniem zostało objętych 18 bibliotek uniwersyteckich z całej Polski, w tym książnica Uniwersytetu Śląskiego, która w raporcie końcowym uzyskała wysoką ocenę. Nasza placówka wraz z bibliotekami Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej znalazła się w grupie 3 jednostek wyróżniających się na tle pozostałych jakością świadczonych usług.

Analizie podlegały takie aspekty, jak: funkcjonalność wnętrza, przyjazność przestrzeni przeznaczonej dla czytelników, łatwość odnalezienia stanowiska bibliotekarza oraz ocena ogólna kontaktu z pracownikiem z uwzględnieniem profesjonalnego podejścia do użytkownika.

Pod uwagę wzięte zostały również: czas trwania usługi udostępniania publikacji w wolnym dostępie lub czytelni, ochrona danych osobowych, a także stopień skomplikowania procedur towarzyszących korzystaniu z bibliotek.

Pełna wersja artykułu udostępniona na licencji Creative Commons (Open Access) jest dostępna  pod adresem: sbsp.up.krakow.pl.

return to top